Medewerkers met plezier kennis bijbrengen en enorme kosten besparen.
Amsterdam UMC is een groot ziekenhuis met een facilitaire afdeling met meer dan 3500 medewerkers. Voor ons is het norm van belang dat iedereen op de hoogte is van de laatste instructies en regels met betrekking tot de veiligheid van de patiënten. Het niet aantoonbaar op de hoogte zijn van deze regels kan bijzonder vervelende gevolgen hebben.
IOM heeft ons geholpen om de wettelijke vereiste kennis aantoonbaar binnen onze organisatie te borgen, met goede resultaten en positieve zin tot gevolg. Dit hebben zij gedaan op een manier die voor onze organisatie veel kosten bespaard, omdat medewerkers hun kennis kunnen opdoen waar en wanneer ze willen via het IOM kennisplatform, waarna alles inzichtelijk weergegeven word. Als kers op de taart: onze mensen vinden het geweldig leuk om op deze manier te leren!

Zelf trainingen ontwikkelen middels het leerplatform
Vogel’s is marktleider op het gebied van muurbeugels t.b.v. televisies, beeldschermen. Vogel’s bedient zowel de B2C als de B2B markt. Om marktleider te blijven zijn kwaliteit, betrouwbaarheid en innovatie key voor onze organisatie. Om deze positie te kunnen behouden moeten onze medewerkers voorop lopen qua kennis. Deze kennis kan over de eigen producten, missie en visie gaan maar ook externe kennis die men nodig heeft om de marktontwikkelingen te volgen en voor te blijven
Om dit op een continu basis aan te kunnen bieden aan de medewerkers waren wij op zoek naar een partner die zowel een oplossing had om zowel de ‘interne’ kennis aan te kunnen bieden maar ook een infrastructuur voor externe kennis en trainingen. Daarbij was een van onze eisen dat de mensen van Vogel’s met dit platform ook zelf trainingen kunnen ontwikkelen en aanbieden zonder tussenkomst van de partner. Rapportages rondom de voortgang van deze trainingen geven inzicht in het kennisniveau van de organisatie. Informatie moest online en overal beschikbaar zijn